Søgemaskineviden December 2015 - Simpel SEO

I denne email vil vi forklare dig, hvordan du simpelt kan vurdere din egen position i Google, hvordan din position påvirkes af andre og hvordan du kan bruge denne viden til, at lave gode sider og få bedre positioner  ved at lave gode sider, som er beskrevet hvorfor er vigtigt i nyhedsbrevet fra August 2015

Du gør det ved, at arbejde på din hjemmeside et ord ad gangen!

Lad os f.eks. sige at du gerne vil findes på "trykluftboring".

Undersøg din position
Undersøg hvor højt du ligger på Google på søgeordet ved, at søge i Google på ordet "trykluftboring".
Søg dog ved at bruge Googles egen browser der hedder Google Chrome (kan downloades herfra https://www.google.dk/chrome/browser/desktop/# ).
Åben Google Chrome browseren og tryk CTRL og SHIFT og N, på samme tid, på denne måde åbner du en inkognito tilstand og du kan nu søge neutralt i Google og dermed få et neutralt resultat til at vurdere din position.
Med andre ord, får du en søgning der ikke er påvirket af de søgninger du tidligere har foretaget, hvilket ellers vil give dig et manipuleret resultat og gøre at du ikke kan vurdere din position korrekt.

Du ligger lavt
Du finder måske ud af, at din hjemmeside kommer frem på position nummer 30.

Hvad gør konkurrenten
Kig nu på siden over din hjemmesides side (altså nummer 29), og se hvad de gør bedre end dig. (Ofte handler det om simple ting, f.eks. at du har mindre tekst på siden end konkurrenten).

Gør det bedre end konkurrenten
Nu skal du gøre det bedre end dem, når du gør det slår du dem og stiger i position.
Kontrollér først om du overhovedet har en specifik side der hedder trykluftboring.
Hvis ikke, så start med at oprette den, lav en tekst til siden (mindst 50 ord og tilføj mindst 1 billede. (skriv til os igennem din support funktion på din hjemmeside hvis vi skal hjælpe). Note: Når du laver en ny side, kan det tage nogle dage før den fremkommer i Googles søgeresultat, hvis du giver os besked om den nye side kan vi dog ofte fremskynde dette til nogle få minutter.

Skriv mere tekst end konkurrenten
Skriv nu mere tekst end den der er over dig. Beskriv dine processer, hvad man får ud af produktet etc. Se hvad konkurrenten selv gør.

Forbedr indholdet
Finpuds nu indholdet. Se nyhedsbrev fra Oktober 2015, hvordan du bruger din hjemmesides søgeværktøj til at lave en bedre side.

Søgemaskineviden Oktober 2015 - SEO værktøjet i din hjemmeside

På alle de hjemmesider vi leverer er der et søgeordsværktøj indlejret.
Værktøjet bruges til at hjælpe dig med at sammensætte din sides ord på en måde der overholder de anbefalinger Google har opstillet for en god individuel side.

Først vælg den side du vil optimere og derefter "funktioner" fanen, og derefter Optimer express.

Du skal nu vælge det ord som du vil optimere denne ene side op imod.
Da siden handler om "hjemmesidedesign", er det det vi vælger i dette tilfælde.

Nu kan du så trykke på de enkelte elemener på siden som bør optimeres.og få instruktion til det.

I dette tilfælde trykker jeg på titel da den ikke har en grøn vinge og får at vide at jeg har for få ord i min titel, jeg kan nu rette dem ved at skrive i titelfeltet.

Når jeg trykker "næste" går den videre til det næste element, som jeg kan rette indtil det er 100% færdigt.

Søgemaskineviden August 2015 - Hvorfor lave gode sider

Her kan du se vores tidligere nyhedsbreve omkring søgemaskineoptimering

I denne email vil vi give dig en forståelse af, hvad Google mener er relevant for den der søger og hvad du egentlig ser på Google når du søger. 
Denne grundviden er vigtig for at kunne træffe nogle gode beslutninger om optimering af din hjemmeside.

Googles mål
"Googles mål er at organisere al verdens information og gøre den tilgængelig og brugbar for alle." 
kilde: http://www.google.com/about/company/ 

Forståelsen af Googles mål har betydning for dig der vil forstå Google og dermed få noget ud af Google. 
For det første skal man forstå at Google er en organisator af information, i vores tilfælde hjemmesider og mere vigtigt de sider der er på disse hjemmesider.  Det vil sige at Google organiserer sider fra hjemmesider på en måde, der gør det tilgængeligt og brugbart for alle der søger.

Sagt på en anden måde, når du søger på Google forsøger Google at levere de sider der er mest brugbart for netop dig der søger, hvilket samtidig betyder at du i virkeligheden ser sider fra hjemmesider som resultat og ikke hjemmesider som mange tror.

Når vi så prøver at ligge højt på Google skal vi forstå, at for at begå os i konkurrencen med alle de andre sider skal vi lave gode individuelle sider, helst en bedre side end de andre. Det er altså individuelle sider Google leverer til os der søger og de mest brugbare sider for den der søger, ligger øverst i søgerens søgeresultat.

Hvad kan du selv gøre?
Hvad kan du så selv gøre for at ligge øverst? Svaret er, at du bør lave "gode" individuelle sider. En god side er en side som har brugbart indhold og som gør det muligt for Google at organisere siden på en måde der muliggør at Google nemt kan finde ud af hvem der skal have siden tilgængelig som søgeresultat. 

Dvs. hvis du vil markedsføre gartner på din individuelle side skal du sørge for at der står gartner på siden. 
Ordet gartner skal fremtræde "tydeligt" på siden, sådan at Google ved at det er det siden handler om. Tydeligt kommer ved at ordet står først i de elementer der er på en hjemmeside side. Elementerne er titel, menupunkt, overskrift, underoverskrift, links på siden og selvfølgelig selve brødteksten på siden. Når du gør det får du den position på resultatlisten som Google regner ud den bør have. 

Hvis du så vil op på andre ord end gartner, f.eks. anlægsgartner skal du lave endnu en side der nu omhandler anlægsgartner.Grunden til at du skal lave endnu en side er, at ellers vil din oprindelige side både handle om gartner og anlægsgartner. På den måde gør du siden mindre brugbar for en person der leder efter gartner eller anlægsgartner, og dermed vil Google gøre siden mindre tilgængelig, end de sider der kun handler om enten gartner eller anlægsgartner og ikke begge ting på en gang.

Hvordan gør du noget lige nu?
Opret nye sider med det du sælger og sæt tekst ind eller bed os om det, ved at bruge supportknappen på din hjemmeside.