Søgemaskineviden Februar 2016

Forstå din egen forretning

Her vil vi forklare dig, hvordan du ved at forstå din egen forretning kan lave forbedringer på din hjemmeside.

Jeg vil bruge et eksempel fra min fritid for ikke at træde nogen over tæerne.

Formuler dit produkt simpelt

I den kampsportsklub jeg går i, har der igennem årene været meget snak om hvordan man kunne hæve rekrutteringen. Der er lavet plakater, Facebook og hjemmeside og lignende.
Men forklaringen omkring hvad det omhandler, bliver altid meget kompliceret og det rammer ikke målgruppen med det som målgruppen efterspørger.

Jeg dyrker iøvrigt Jiu-Jitsu, men hvordan markedsfører man det, ikke ved at sige Jiu-Jitsu, da der er mange der ikke kender det ord, eller efterspørger det i forhold til deres behov.

Vi kan det hele

Jiu-Jitsu er kort forklaret "moderen til alt kampsport", det som de gamle Japanske samuraier trænede, og derfor dækker det overordnet det hele indenfor kampsport, og dermed er der rigtigt meget at forklare, om alt fra historie til 63 former for nedtagning fra stående. Så budskabet bliver kompliceret og er det det folk eftersøger?

Hvor køber folk/dukker folk op til træning?

Vi stillede os selv ovenstående spørgsmål og svaret kunne formuleres ganske simpelt. Folk kommer for at lære at forsvare sig selv og få mere selvtillid. Typisk for de fleste kampsportsgrene. De mere trænede kommer af andre årsager, men de helt nye leder efter "Selvtillid igennem Selvforsvar".

Hvad bruger vi så det til?

Når vi simpelt kan forklare os, kan vi derfra uddybe hvad vi mener uden at miste fokus. Vi kan formulere os på en måde som giver mening for vores målgruppe, kort sagt dække deres behov. Sådan at vi holder op med at sige;"kom og dyrk Jiu Jitsu tirsdag og torsdag", men istedet siger;"Selvtillid igennem Selvforsvar, hver tirsdag og torsdag".

Hvad kan du bruge det til?

Vi bruger ord som folk forstår og dækker samtidig deres behov. Dvs. de behov som vi har forstået på de nye medlemmer vi har spurgt, at vi dækker. Hvis du er med på ovenstående eksempel skal du dykke ned i din virksomheds produkt og konstatere om du forklarer simpelt og fyldestgørende.

Hvis du synes du mangler noget, skal du oprette flere sider på din hjemmeside, hvorpå du beskriver hvad det er du gør, et emne pr. side.

Vil du have uddybning så kontakt os.
 
Vil du mere end du selv kan?
 
Vi har  opstartet et godt samarbejde med et landsdækkende søgemaskineoptimeringsfirma, så hvis du tænker på kraftige forbedringer ud over det du kan selv. Så tag kontakt til os og vi kan tage en snak om det.

Kontakt os

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.