Søgemaskineviden December 2016
Kost effektiv SEO
I denne omgang, vil jeg forklare hvordan man selv med fokus på et specifikt område både kan gøre det overskueligt og samtidig mest kosteffektivt at lave optimering af ens hjemmeside.
Find det med den største omsætning
Når man optimerer ens markedsføring og man har et større produktudvalg, er det meget svært at sælge godt på alt. Der er typisk 1 eller 2 ting hvor ens forretning er allerbedst og det er der hvor man nemmest kan få en mereffekt. Derfor led efter 1 ydelse/produkte hvor du har den største omsætning (ikke indtjening) og det er her du bør lægge alle dine kræfter.
Din forståelse af hvad du skal og effektmåling på det vil blive meget mere overskuelig når du har et enkelt fokus.
Granuler det så meget som muligt
Granulering betyder finopdeling, dvs. at komme ned i dybden så meget som muligt (skriv endelig hvis der er en der vil diskutere definitionen :) ). Altså, hvis du siger at det område du har mest omsætning på er "belægningsarbejde", vil jeg udfordre dig ved at sige;"Hvilken slags belægningsarbejde". Så kommer vi måske ind på at det faktisk er "belægning med sorte firkantede fliser", som du har mest omsætning på.
Brug det
Nu kan du så konstatere om du i virkeligheden ikke markedsfører "belægning med sorte firkantede fliser", hvis ikke, så er opgaven simpel, få skrevet noget tekst om hvad du gør, få det på hjemmesiden. Generelt skal din markedsføring fokuseres ind mod "belægning med sorte firkantede fliser".
Afledt forretning
Du tænker så måske, at du ikek kun vil sælge det, men det kommer du heller ikke til. Ligesom i supermarkedet hvor de fremhæver en enkelt eller 2 ting i deres reklamer, gør du nu det samme og får afledt salg på dine andre produkter.
Vil du vide mere om ovenstående?
Så kontakt understående
Gider du ikke selv, eller vil du endnu mere?
Vi kan lave kompleks søgemaskineoptimering for dig, uden at du skal gøre noget selv. Kontakt understående hvis det er interresant og vi forklarer nærmere.
Kontakt os
Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.